اکتبر 22, 2024
قیمت کابینت چوبی، قیمت روز و روش پیشگیری از ضرر!!

کابینت چوبی بیشتر برای سبک کابینت کلاسیک استفاده می‌شود. در مورد قیمت کابینت چوبی اول باید بدانید چه نوع کابینت چوبی مدنظر است؛ همان‌طور که در مطلب انواع کابینت آشپزخانه اشاره شد، در بازار، هم کابینت تمام چوب وجود دارد و هم کابینت با روکش چوب (و مغزی ام دی اف). طبیعتاً قیمت کابینت‌‌های تمام چوب خیلی گران‌تر هستند، چون اصولاً چوب متریال ارزانی نیست.

در این مطلب، ابتدا قیمت کابینت چوبی را پیش از سال 1402 ارائه می‌دهیم، بعد می‌رویم سراغ عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت چوبی و با توجه به آن‌ها، قیمت این کابینت را برای اواخر بهار 1402 برآورد می‌کنیم. در نهایت روش درست قیمت گیری این کابینت را به شما می‌گوییم. همچنین در انتهای مقاله می‌توانید تعدادی از نمونه‌کارهای کابینت چوبی و کابینت روکش چوب که توسط متخصصین سلام ساختمان اجرا شده‌اند را ملاحظه کنید. لازم به ذکر است که سلام ساختمان برای اجرای کابینت چوبی، روکش چوب و انواع دیگر کابینت، متخصص مطمئن در شهر شما را معرفی می‌کند و برای شما ضمانت قیمت هم در نظر گرفته‌ تا با خیال راحت کابینت آشپزخانه خودتان را سفارش دهید. برای دریافت مشاوره رایگان و انتخاب کابینت‌ساز شهرتان کافی است اینجا کلیک کنید.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

 

قیمت کابینت چوبی

قیمت کابینت چوبی قبل از سال 1402 چقدر است؟

می دانید که برآورد قیمت نهایی کابینت، جزئیات زیادتری دارد که در مطلب محاسبه قیمت کابینت بیان شد؛ اما به‌طور حدودی اگر بخواهید بازه قیمت کابینت چوبی را به ازای هر متر طول (توجه کنید هر «متر طول»، یعنی فاصله‎ای که کابینت روی زمین قرار دارد، و نه متر مربع) بدانید، به این‌صورت می‌باشد:

بازه حدودی قیمت کابینت چوبی

نوع کابینت حداقل قیمت (تومان) حداکثر قیمت (تومان) بروز رسانی
کابینت چوبی ( کابینت تمام چوب) 0 0 0

در نظر داشته باشید که این اعداد فقط یک راهنما و دید کلی به شما ارائه می‌کنند. روش درست قیمت‌گیری کابینت چوبی چیز دیگری است که در قسمت‌های بعدی به شما می‌گوییم. اما قبل از آن برویم سراغ عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت‌های چوبی.

تا اینجا با قیمت کابینت چوبی پیش از سال 1402 آشنا شدید اما اگر قصد تعویض کابینت‌های خود را برای سال آینده دارید ما با کمک ضرایب افزایش قیمت قیمت‌های بهار 1402 را برای شما برآورد کرده‌ایم و برای بالا بردن دقت قیمت‌ها آن‌ها را در سه سناریو خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه محاسبه کردیم تا شما راحت‌تر با توجه به شرایط تصمیم بگیرید.

نکته مهم: ضرایب افزایش قیمت با توجه به دو عامل قیمت متریال و هزینه اجرا و دستمزد محاسبه شده‌اند که در قسمت بعد بیشتر راجع به این عوامل صحبت می‌کنیم.

چه پارامترهایی بر قیمت کابینت چوبی و برآورد قیمت این کابینت در سال 1402 تاثیر دارند؟

قیمت کابینت تمام چوب بر اساس عوامل مختلفی تغییر می‌کند که مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از:

  1. سبک طراحی
  2. جنس روکش رنگی
  3. جنس چوب بدنه
  4. نوع یراق آلات

در این قسمت به بررسی دقیق هر یک از عوامل بالا می‌پردازیم.

1- سبک طراحی کابینت چوبی

سبک طراحی کابینت چوب (شامل کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن) بر قیمت کابینت تاثیر زیادی دارد. کابینت‌های چوبی کلاسیک که دارای ظاهری سلطنتی هستند، به دلیل ظریف کاری‌های زیادی که دارند، قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های چوبی مدرن یا کابینت تمام چوب نئوکلاسیک که ساده‌تر هستند، دارند.

2- جنس روکش رنگی کابینت تمام چوب

کابینت‌های چوبی اغلب دارای یک لایه روکش از جنس رنگ روی خود هستند تا دچار خراشیدگی و آسیب نشوند و همچنین زیباتر دیده شوند. کیفیت این پوشش رنگی نیز بر قیمت نهایی کابینت تمام چوب تاثیر زیادی دارد. رنگ‌هایی با کیفیت بالا، قیمت بالاتری دارند.

3- جنس چوب بدنه کابینت چوبی

این‌که برای بدنه کابینت چوبی از چوب طبیعی چه نوع درختانی استفاده شود، تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی کابینت دارد. برخی چوب‌های طبیعی وارداتی، اغلب قیمت بالاتری دارند. همچنین کابینت چوبی روکش چوب، بدنه‌ای از جنس ام دی اف دارد و تنها روکش آن از جنس چوب طبیعی است که این موضوع باعث می‌شود قیمت کابینت روکش چوب خیلی ارزان‌تر از کابینت تمام چوب باشد.

4- نوع یراق آلات کابینت چوبی

نوع و کیفیت یراق آلاتی مانند لولاها، دستگیره‌ها و … نیز تأثیر قابل توجهی بر قیمت کابینت چوبی دارد. هر چه از یراق آلات با کیفیت‌تری استفاده کنید، قیمت کابینت چوبی شما گران‌تر تمام می‌شود.

در ادامه به بررسی عواملی می‌پردازیم که در برآورد قیمت کابینت چوبی در سال 1402 موثر هستند.

چه عواملی روی برآورد قیمت کابینت چوبی در سال 1402 تاثیر دارند؟

تا اینجا با برخی عواملی که روی تعیین قیمت کابینت چوبی اثر داشتند آشنا شدید، اما برای اینکه عوامل موثر در برآورد قیمت کابینت چوبی در سال جدید را بشناسید، تمامی عوامل جزئی را به دو عامل کلی زیر تقسیم می‌کنیم:

  1. هزینه متریال: اصلی‌ترین بخش این هزینه مربوط به هزینه ورق چوبی است و در کل هزینه متریال حدود 60 درصد از قیمت کل کابینت چوبی را تشکیل می‌دهد. تغییر قیمت متریال، ارتباط مستقیمی با تغییر قیمت ارز و دلار دارد.
  2. هزینه اجرا و دستمزد: این هزینه شامل هزینه دستمزد کارگران، هزینه‌های حمل و نقل و… می‌شود و حدود 40 درصد از قیمت کل کابینت را شامل می‌شود. این هزینه با توجه به نرخ تورم و به صورت تدریجی افزایش پیدا می‌کند.

ما برآورد قیمت کابینت چوبی در سال جدید را، از طریق اعمال کردن درصدهای افزایش قیمت دو آیتم بالا در قیمت‌های کنونی به دست می‌آوریم. همچنین برای دقیق‌تر کردن قیمت‌های برآوردی، از روشی به نام تحلیل سناریو کمک گرفتیم. در این روش قیمت آینده را در سه حالت خوش بینانه (که در آن کمترین افزایش قیمت را داریم) واقع بینانه (که در این حالت افزایش قیمت واقعی را خواهیم داشت) و بدبینانه (که بیشترین افزایش قیمت را داریم) برآورد می‌کنیم. جدول برآورد قیمت کابینت چوبی را در قسمت بعدی مشاهده می‌کنید.

برآورد قیمت کابینت چوبی در اواخر بهار سال 1402

جدول زیر، برآورد قیمت کابینت چوبی را در سه سناریوی قیمتی مختلف، در اواخر بهار سال 1402 نشان می‌دهد:

نوع کابینت سناریو حداقل قیمت (تومان) حداکثر قیمت (تومان)
کابینت چوبی (کابینت تمام چوب) خوش بینانه  17,800,000  26,000,000
واقع بینانه  18,900,000  27,700,000
بد بینانه  21,600,000  31,700,000

همان‌طور که می‌دانید این قیمت‌ها دقیق نیستند، در ادامه روش گرفتن قیمت دقیق کابینت چوبی را به شما می‌گوییم.

روش قیمت‌گیری دقیق و درست کابینت تمام چوب چگونه است؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، قیمت‌های متری که برای کابینت چوبی در جدول بالا ارائه دادیم دقیق نیستند و فقط شما را با حدودی از قیمت‌های رایج در بازار آشنا می‌کنند. روش درست و دقیق قیمت‌گیری کابینت چوبی به‌صورت دیگری است که در اینجا به شما می‌گوییم:

برای قیمت‌گیری نهایی و دقیق کابینت چوبی، شما باید با کابینت‌سازهای مختلف و مورد اطمینان مشورت کنید و از آن‌ها بخواهید حضوری به منزل شما بیایند. حالا بعد از اندازه‌گیری متراژ آشپزخانه و فضای کابینت‌ها، از کابینت ساز بخواهید که طبق طرح کابینت پیشنهادی شما، قیمت دقیق را به شما اعلام کنند تا شما اقتصادی‌ترین قیمت تمام شده را برای طرح و جنس کابینت چوبی که علاقه دارید به‌دست آورید. در نهایت با همان قیمت نهایی که کابینت ساز اعلام می‌کند، با این فرد قرار داد ببندید.

با این روش قیمت‌گیری دیگر در انتهای کار غافلگیر نمی‌شوید و از همان ابتدا، از قیمت تمام شده کابینت دلخواه خودتان خبر دارید. این دقیقا همان روشی است که در سلام ساختمان برای سفارش کابینت از آن استفاده می‌شود. «سلام ساختمان» بزرگترین بازار آنلاین برای ساخت کابینت و کمد دیواری است که از طریق پر کردن لینک ثبت درخواست، به شما بهترین کابینت‌ساز شهرتان را معرفی می‌کند.

نمونه کارهای اجرا شده توسط متخصصین سلام ساختمان…

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب

کابینت چوبی

کابینت جزیره چوبی

کابینت روکش چوب سفید آبی

کابینت چوبی

کابینت روکش چوب سفید

سخن آخر…

اگر دنبال قیمت کابینت چوبی هستید، حتما از نکات قیمتی مهمی که در این مقاله به شما گفتیم کمک بگیرید تا خدایی نکرده دچار ضرر و زیان نشوید. در ضمن برای پیدا کردن قیمت دقیق کابینت تمام چوب دلخواه خودتان و مشورت در مورد سوالاتی که در این زمینه دارید، می‌توانید از پشتیبان‌های سلام ساختمان هم رایگان کمک بگیرید. سایر سوالات خودتان را هم، همینجا و در قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید. ممنونیم که ما را در این مطلب همراهی کردید.

سوالات متداول

 

  • قیمت کابینت تمام چوب به چه عواملی بستگی دارد؟

سبک طراحی (کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن)، جنس روکش رنگی، جنس چوب طبیعی بدنه کابینت (راش، گردو، بلوط و …) و نوع یراق آلات از عوامل موثر در قیمت کابینت چوبی هستند.

  • چرا نباید قیمت کابینت چوبی را متری بگیریم؟ چرا قیمت متری گمراه کننده است؟

 از کابینت‌ساز بخواهید قیمت نهایی و تمام شده کابینت چوبی را اعلام کند، نه قیمت متری! چون جزئیات زیادی در مورد نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی وجود دارد. در نتیجه کابینت‌سازهای مختلف را بر اساس قیمت تمام شده‌ای که اعلام کرده‌اند با هم مقایسه کنید. برای آشنایی بیشتر با روش قیمت‌گیری، کلیک کنید.

 

چطور ثبت درخواست کنیم؟

سلام ساختمان چیست؟

سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.

تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.

سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟

برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه

از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟

اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟

بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:

  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.

هر دوی این‌ها رایگان است.

بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟

                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟

بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.

آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟

اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *