دسامبر 2, 2024

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یاسر عربی در حاشیه بازدید از محور گرمسار – سیمین دشت – فیروزکوه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: ساخت این جاده از سال ۹۳ آغاز شد و در چند مقطع پیمانکار آن تغییر کرد.

عربی با اشاره به اینکه تامین مالی طرح اصلی ترین مشکل برای تکمیل راه گرمسار سیمین دشت فیروزکوه است، افزود: طی سال های گذشته تخصیص اعتبار به این طرح به خوبی انجام نشد و به صورت نیمه فعال باقی ماند.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی دوباره مراحل تکمیل این طرح، گفت: مشکل طراحی نیز در کنار مسایل مالی، از دیگر مواردی است که باید به آن پرداخته شود.

بازنگری در طرح راه گرمسار فیروزکوه

وی با بیان اینکه در بعضی از نقاط جاری شدن سیلاب و مسیر بازگشت سیلاب به درستی بررسی و برآورد نشد و مشکل فنی ایجاد می کند، تاکید کرد: در پی این مساله به این محور خساراتی وارد شد که بازطراحی این مسیر را توسط مشاوران طرح ضرورت کرده است.

عربی دعوت از مسوولان وزارت راه برای بررسی مشکلات این طرح را ضروری برشمرد و گفت: تا پایان آذر با کمک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، تصمیم گیری جدید برای چگونگی روند اجرای طرح انجام می شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی طرح، اضافه کرد: بهره برداری از ۱۸ کیلومتر گام اول دسترسی جاده گرمسار به فیروزکوه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح محور گرمسار – سیمین دشت از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که به طول ۱۸ کیلومتر و به کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنان ادامه دارد و هنوز تکمیل نشده است.

طرح گرمسار – سیمین دشت تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تکمیل این طرح نیازمند تامین اعتبار بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال است.

در این نشست با حضور سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و تعدادی از مسوولان فنی اجرای طرح گرمسار-فیروکوه، مقرر شد تا به زودی بازدید مسئولان ارشد کشور از روند اجرای طرح به منظور تامین اعتبار و تعیین تکلیف ادامه طرح انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *